کد خبر: ۳۸۱۶۹
|
۰۸ آبان ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰
وزیر ارتباطات در همایش IRAN 5G:

برای هر کار ملی مبتنی بر فناوری اطلاعات آمادگی داریم|فناوری نسل پنجم یک فناوری ایمن است

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری نسل پنجم تلفن همراه یک فناوری کاملا ایمن است و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند، گفت: رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت‌های بالا است و در شهرهایی که فیبر نوری اجرا شده سرعت‌های تا هزار مگابیت بر ثانیه یعنی هشتاد برابر میانگین سرعت ارتباطات ثابت کشور به مردم ارایه می‌شود و مردم ما شایسته بهترین‌ها و سرعت‌های بالا هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در همایش ملی IRAN 5G که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: باید در ابتدا یادی کنیم از مردم غزه که هر ثانیه که می گذرد خانواده ای در آنجا داغدار می شود و معلوم نیست با این همه جنایت چرا جوامع بین الملل هنوز سکوت کرده اند و ان شا الله خداوند آلام داغداران را تسکین دهد و مردم غزه را پیروز گرداند.
وی افزود: یکی از برنامه های اصلی برای توسعه زیرساخت کشور، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارهاست که قرار است تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم و تا پایان برنامه هفتم تمام ساختمان های شهرها را به فیبرنوری متصل کنیم.
زارع پور با اشاره به اینکه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها اقدام بزرگی است و چهره ارتباطات ثابت در کشور را تغییر می دهد، تصریح کرد: این کار یک طرح زیرساختی برای شبکه همراه نیز محسوب می شود و آمادگی را برای ایجاد و توسعه نسل پنجم تلفن همراه را ایجاد می کند و پروژه فیبرنوری، زیرساختی برای نسل پنجم و نسل های بعدی تلفن همراه به شمار می رود.
وی تمام فناوری‌های نوین را نیازمند اینترنت پرسرعت برای مردم دانست و افزود: یکی از تکالیفی که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم محول شده همین موضوع است و رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت‌های بالا است و در شهرهایی که فیبر نوری اجرا شده سرعت‌های خوبی به مردم ارایه می‌شود و مردم ما شایسته بهترین‌ها و سرعت‌های بالا هستند.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه توسعه ارتباطات ثابت، بار ترافیک همراه را کاهش می دهد تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت شبکه همراه باشیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن به زودی مزایده های فرکانس های 3700 و 3800 مگاهرتز برای توسعه نسل پنجم نیز برگزار می شود و همزمان با آن مذاکرات برای دریافت فرکانس های طلایی که از گذشته در اختیار برخی نهادها قرار گرفته بود، در حال انجام است.
وی با اشاره به کار روی تعرفه ها برای برنامه اقتصادی کردن توسعه نسل پنجم، افزود: این درحالیست که از ابتدای دولت تا الان ۵۰ درصد به ظرفیت هسته شبکه افزوده شده است و بر اساس هدفگذاری تا پایان دولت این میزان توسعه و ظرفیت به سه برابر ابتدای دولت برسد.
زارع پور در مورد برنامه توسعه هفتم که چندی پیش در صحن علنی مجلس در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب رسید، گفت: بر اساس این تصمیم کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند تا برنامه خود را برای استفاده از فناوری های نوین چون هوش مصنوعی و کلان داده در هیات دولت تصویب کنند تا برای تحول دیجیتال آماده شوند و در این برنامه جایگاه ویژه ای نیز برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی دیده شده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه فناوری نوین برای فعالیت نیازمند زیرساخت هایی چون نسل پنجم همراه است، تصریح کرد: با این برنامه ان شا الله در پنج سال آینده تحول اساسی مبتنی بر فناوری در نظام اداری و دیگر بخش های کشور اتفاق می افتد.
وی با اشاره به وجود زیرساخت مناسب برای ارایه خدمات الکترونیکی در کشور، افزود: هم اکنون بیش از 93 درصد روستاهای کشور تحت پوشش شبکه ارتباطی قرار دارند و الان جزو معدود کشورهایی هستیم که بیش از ۹۰ درصد نسخه های پزشکی به صورت الکترونیکی نوشته می شود.
زارع پور با بیان اینکه برای هر کار ملی مبتنی بر فناوری اطلاعات آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: قرار است در آینده همه چیز دیجیتال شود و باید به سمتی پیش رویم که از فناوری های نوین استفاده کنیم بنابراین باید کیفیت، سرعت و امنیت این زیرساخت افزایش پیدا کند.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مطابق طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات باید کاربران نسل پنجم توسعه به 10 درصد برسد، اظهار کرد: هم اکنون این میزان 4 تا 5 درصد است و در دنیا نیز میانگین استفاده از شبکه نسل پنجم چیزی حدود 10 تا 15 درصد است.
وی با تاکید بر اینکه تشعشعات تلفن همراه در کشور از استانداردهای جهانی بسیار پایین تر است، افزود: چندی پیش در قم در زمان ایجاد مسمویت برای تعدادی از دانش آموزان مدرسه ای، متاسفانه مطرح شد که این اتفاق ناشی از شبکه 5G است که اصلا صحت نداشت و در آن برهه اصلا سایت نسل پنجمی در منطقه وجود نداشت و بنده در این باره اعلام می کنم که فناوری نسل پنجم یک فناوری کاملا ایمن است و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و الان بخش قابل توجهی از مردم کشورهایی مثل چین در حال استفاده از این فناوری هستند و اگر کسی دغدغه ای در این موارد دارد پژوهشگاه در این مورد فراخوان دهد و بصورت علمی پاسخ دغدغه ها را بدهد.
زارع پور با اشاره به اینکه در زمان ورود نسل سوم تلفن همراه نیز چنین شبهاتی مطرح شده بود، یادآوری کرد: برای نسل سوم هم همین شبهات مطرح شده بود.

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی